Jak zvýšit počet followers na instagramu?

V tomto článku se budeme spíše zaměřovat na instargram pro firmy.


Jako první, je důležité si uvědomit, že lidé nechodí na instagram kvůli tomu, aby zjistili co jaká firma právě nabízí. Proto musíme svůj obsah přizpůsobit uživatelům tak, abychom si alespoň na chvilku získali jejich pozornost. Protože právě to je prvotní klíč k úspěchu

.

Představte si sami sebe v roli běžného uživatele. Čekáte na autobus, a na základě toho otevřete instagram, protože Vás zajímá, co je u koho nového. Co by Vás přimělo podívat se na profil firmy, jejíž příspěvek jste zahlédli? Asi by to nebyl příspěvek, u kterého je napsáno jak dlouho firma působí, na co se specializuje, a proč je nejlepší. Tím nemyslím, že by tyto informace nebyli důležité. Jen je potřeba je podat jinak. NENÁSILNĚ, ZÁBAVNĚ A ORIGINÁLNĚ.


Co pro to mám tedy udělat?

Zapojte do obsahu sociálních sítí své zaměstnance.
Ukažte lidem, kdo za Vaší firmou stojí. Ze zkušenosti můžeme říct, že příspěvky, kde jsou vyfocení lidé mají větší úspěch.
Ukažte lidem něco ze zákulisí.
Myšleno tak, že pokud jste například pizzerie, ukažte jim jak pizza vzniká. Co předchází tomu, než se pizza dostane k nim. Kdo pizzu dělá, apod.
Dělejte soutěže.
Pokud jste už ve fázi, kdy máte dostatečný počet sledujících (např. 500 a více), můžete vymýšlet různé soutěže. Vezmeme si za příklad opět pizzerii. Udělejte soutěž třeba o voucher na 5 pizz zdarma. Podmínky budou pravděpodobně takové, že Vám to přivede další sledující. A pokud je Váš obsah bude bavit, zůstanou s Vámi.
Neprodávejte, ale bavte.
Tím, že budete pouze prodávat, moc neprodáte. Když uděláte obsah takový, aby lidi bavil, Vaše firma se bude prodávat daleko efektivněji. Lidé si Vás spíš zapamatují. Nevalte na své followers zbytečně moc informací.
Méně je někdy více. To platí i u našeho Intagramu. Komu by se chtělo číst text o 100 slovech? Stručně, jasně a výstižně. Pokud se to od Vás tedy neočekává zrovna jinak.
Spolupracujte s influencery.
V případě, že už máte obsah kterým se chcete prezentovat, můžete oslovit vhodného influencera. Ten Vás může zviditelnit třeba formou příspěvku, nebo instastory. V dnešní době je tato forma „propagace“ jednou z nejúspěšnějších.
Zapojte své sledující (např. ankety na instastory, hlasování, otázky pod příspěvkem)
Pokud například řešíte, v čem se zdokonalovat a co zlepšovat, zeptejte se na to nějakou smysluplnou formou svých sledujících. Kdo by Vám to také mohl lépe říct, než přímo ti, na které cílíte? Ovšem všeho s mírou. Neznamená to, že se jich budete každý druhý den ptát na to, co se jim na Vaši firmě líbí a co ne. Ale jednou za čas při nějaké vhodné příležitosti je to určitě k dobru.